A bemutatkozó beszélgetés időzítései
Coacholás a GYAKORLATBAN cikk-sorozat - 5. része
A cikksorozat előző részében javasoltam, hogy a bemutatkozó beszélgetésre tervezzünk be elegendő időt. Itt most elmondom, hogy a megtapasztaltak alapján mi lett az én legjobb gyakorlatom, én hogyan csinálom a bemutatkozó beszélgetés időzítését!
A bemutatkozó beszélgetés időpont egyeztetésén azt mondom a hozzám fordulóknak, hogy a foglalkozás 50 perc és másfél óra közötti hosszúságú szokott lenni. Arra kérem őket is, hogy 90 perce tervezzenek be rá. Személy szerint én szintén 1 1/2 órát ütemezek be a naptáramba. Így elegendő idő van az ülésre, és nagy valószínűséggel nem fogunk kifutni az időből.
Ha arra az időszakaszra, ami a potenciális ügyfélnek megfelelő, már beterveződött egy másik, ‘régi’ klienses megbeszélés, akkor – megkérve a potenciálisat, hogy várjon egy kicsit – felhívom az eredetileg beütemezettet és kérem, hogy toljuk el, esetleg ütemezzük át megbeszélésünket. Csak miután ezt sikerült megtenni, akkor véglegesítem a potenciális klienssel az időpontos és ekkor írom be a naptárba a találkozót. Na és megkérem a klienst, hogy ő is írja be – lehetőleg ott velem – a naptárába a lefoglalt időszakaszt. Így sokkal jobban kézben tudom tartani az ügyfelekre fordított időmet.
Egy titok
Elárulok egy titkot az időzítésemről, ami azért titok mert eddig senkinek nem meséltem róla. Miután főállású coach vagyok, nagyon fontos a folyamatos bevétel, azaz a folyamatos ügyfél utánpótlás, a sales munka. Lehet, hogy lesznek olyanok, akik nem értenek velem egyet, de a folyamatos ügyfélmunka érdekében időpont ütközés esetén én “előnyben” részesítem a potenciális ügyfelet, és a már meglévő klienst kérem meg, hogy találjunk másik időpontot. Ez a nézőpont talán túl kereskedői központú, a folyamatos bevétel biztosítása miatt, a potenciális kliens időjavaslatához próbálok igazodni.
Normálisan, folyamatosan óránként tudok egy-egy 55 – 60 perces coacholási ülést tartani, és csak teljesen új kliensnél kell felborítani ezt a rendet. Így ugyan nem sok idő marad az ügyfelek közötti regenerációra, ellazulásra, de optimálisabban tudom felhasználni az időmet. Egyébként, amikor valahol alkalmazásban vagyunk, akkor is folyamatosan kell a 8 órát ledolgozni, nem?
A fent leírt módszerrel nem kell aggódnom, hogy kifutok az időből egy potenciális ügyfélnél, mert tőlük is azt kérem, hogy másfél órát ütemezzenek be. Nagyon-nagyon ritka, hogy egy bemutatkozó beszélgetés másfél óránál tovább tartson. Sőt gyakran, 45-50 perc alatt végig lehet csinálni és ilyenkor a felszabaduló időt sok minden egyéb fontos dolgokra – többnyire felfrissülésre, felkészülésre, szakirodalomra, vagy egyéb, szokásos teendőkre – tudom fordítani.
Tehát javaslom, hogy coachként ügyeljünk az elegendő idő betervezésére a bemutatkozó üléseknél, azért, hogy az idő rövidsége miatt ne veszítsük el az ügyfelet.
A legelső, ismerkedő, coach-választó beszélgetéseken
A legelső, ismerkedő, coach-választó beszélgetéseken a megismerkedésen kívül, arról célszerű beszélgetni, hogy a coach milyen módon segíti a kliens problémájának megoldását, mi lesz az adott kliens coacholásának várható végeredménye, és ezt a potenciális kliens mennyire érzi reményteljesnek. Mindezt úgy, hogy a beszélgetőtársban bizalom ébredjen, hogy “igen, ez a coach tud segíteni nekem megoldani ezt a kérdést” és “el tud juttatni oda, ahol szeretnék lenni“.
Hogy ezt hogyan tudjuk megtenni, erről is tanulunk a 2023.05.17.-én kezdődő Coacholás a gyakorlatban – ESETVEZETÉS online coach továbbképzésünkön. Erre szeretettel várjuk a kezdő és a néhány éve végzett coachokat. További részletek itt találhatók.
A cikksorozat előző darabja itt a következő itt olvasható.