A vezetők munkájának legfontosabb része: úgy irányítani, szervezni, segíteni munkatársai munkáját, hogy a vállalat céljai és a munkatársak céljai összhangban legyenek és elérjék a kitűzött célokat. Egyszerűsítve, ez a teljesítmény menedzsment. De hogyan? 1. rész
Összefoglalás Szűcs Tamás managerCoach.hu tréningjéből, coaching gyakorlatából.
Minden üzleti vállalkozás, vállalat, cég nyereségességre törekszik. A nyereségesség eléréséhez részcélokat – bevétel növelés, piac szerzés, szolgáltatás nyújtás, stb. – tűz maga elé. A célok elérése érdekében munkatársakat, valamint stratégiát, terveket kidolgozó és munkatársakat irányító vezetőket alkalmaz.
A vezetők munkájának legfontosabb része:
úgy irányítani, szervezni, segíteni munkatársai munkáját, hogy a vállalat céljai és a munkatársak céljai összhangban legyenek és elérjék a kitűzött célokat. Egyszerűsítve, ez a teljesítmény menedzsment.
2 rövid cikkben a lehető legtömörebben összefoglalom, hogy
-
- miért érdemes teljesítmény menedzsmentet alkalmazni és
- mik a teljesítmény menedzsment bevezetésének fázisai, lépései.
Mi a teljesítmény menedzsment?
A teljesítmény menedzsment a munkatársak munkában nyújtott értékeinek (tulajdonságok, tudás, tevékenységek, cselekedetek, tapasztalatok)
-
- fejlesztése,
- mérése, és
- javítása
azért, hogy azokat összhangba hozzuk a szervezet csoport, részleg, divízió, vállalat)
-
- stratégiájával és
- céljaival.
Miért hasznos a teljesítmény menedzsment a vállalatnak?
-
- Nagyobb nyereséget biztosít a cégnek
- Jobban tervezhető pénzforgalmat ad, ha össze van kötve teljesítmény alapú pénz jutalmazással
- Növeli a termelékenységet, a szolgáltatások minőségét
- „Beépített” rendszer a változások kezelésére
- Javítja a befektetések hatékonyságát és növeli a cégértéket
- Méri a munkatársak teljesítményét
- Összehangolja a szervezeti és az egyéni célokat
- Automatizálja a szervezeti célok megvalósítását segítő munkatársi gárda kialakítását
- Kikényszeríti a folyamatos segítést és teljesítmény visszacsatolást
- Motivál – az egyéni erőfeszítések segítése, jutalmazása, ösztönzése
- Lehetővé teszi a munkatársak készségeinek és tudásának megismerését
- Rendszeresen értékelteti az egyéni képzési igényeket
- A karrier építéshez, előléptetéshez információ nyújt
Miért hasznos a teljesítmény menedzsment a vállalat dolgozójának?
-
- Érvényesítheti saját céljait,
- Képességeit fejlesztik
- Megmutatja, milyen jól teljesít a munkatárs
- Munkáját „dokumentáltan” segíteni kell
- Motiválják – elismerik erőfeszítéseit
- Kikényszeríti egy vezetőtől a folyamatos segítést és teljesítmény visszacsatolást
- Lehetővé teszi tudásunk, készségeink demonstrálását
- Segíti a karrier építést
- Nagyobb teljesítményhez – nagyobb elismerést (pl. pénzben, előléptetés, stb.) ad.
Ha a gyakorlatban azonnal alkalmazható és részletesebb tudást szeretne a teljesítmény menedzsmentről , akkor ezt gyorsan és eredményesen tudja megkapni a leghatékonyabb egyéni vezetőfejlesztés, a coaching keretében. Jelentkezés itt!
A cikk következő része itt olvasható.