+36 30 274 6550      email küldés
Budapest és 100 km-es körzete

Teljesítmény menedzsment – 1. rész

Kezdőlap Teljesítmény menedzsment – 1. rész

A vezetők munkájának legfontosabb része: úgy irányítani, szervezni, segíteni munkatársai munkáját, hogy a vállalat céljai és a munkatársak céljai összhangban legyenek és elérjék a kitűzött célokat. Egyszerűsítve, ez a teljesítmény menedzsment. De hogyan? 1. rész


Összefoglalás Szűcs Tamás managerCoach.hu  tréningjéből,  coaching gyakorlatából.

Minden üzleti vállalkozás, vállalat, cég nyereségességre törekszik. A nyereségesség eléréséhez részcélokat – bevétel növelés, piac szerzés, szolgáltatás nyújtás, stb. – tűz maga elé. A célok elérése érdekében munkatársakat, valamint stratégiát, terveket kidolgozó és munkatársakat irányító vezetőket alkalmaz.

A vezetők munkájának legfontosabb része:
úgy irányítani, szervezni, segíteni munkatársai munkáját, hogy a vállalat céljai és a munkatársak céljai összhangban legyenek és elérjék a kitűzött célokat. Egyszerűsítve, ez a teljesítmény menedzsment.

2 rövid cikkben a lehető legtömörebben összefoglalom, hogy

    1. miért érdemes teljesítmény menedzsmentet alkalmazni és
    2. mik a teljesítmény menedzsment bevezetésének fázisai, lépései.

Mi a teljesítmény menedzsment?

A teljesítmény menedzsment a munkatársak munkában nyújtott értékeinek (tulajdonságok, tudás, tevékenységek, cselekedetek, tapasztalatok)

    • fejlesztése,
    • mérése, és 
    • javítása 

azért, hogy azokat összhangba hozzuk  a szervezet csoport, részleg, divízió, vállalat)

    • stratégiájával és
    • céljaival.
Miért hasznos a teljesítmény menedzsment a vállalatnak?
    • Nagyobb nyereséget biztosít a cégnek
    • Jobban tervezhető pénzforgalmat ad, ha össze van kötve teljesítmény alapú pénz jutalmazással
    • Növeli a termelékenységet, a szolgáltatások minőségét
    • „Beépített” rendszer a változások kezelésére
    • Javítja a befektetések hatékonyságát és növeli a cégértéket
    • Méri a munkatársak teljesítményét
    • Összehangolja a szervezeti és az egyéni célokat
    • Automatizálja a szervezeti célok megvalósítását segítő munkatársi gárda kialakítását
    • Kikényszeríti a folyamatos segítést és teljesítmény visszacsatolást
    • Motivál – az egyéni erőfeszítések segítése, jutalmazása, ösztönzése
    • Lehetővé teszi a munkatársak készségeinek és tudásának megismerését
    • Rendszeresen értékelteti az egyéni képzési igényeket
    • A karrier építéshez, előléptetéshez információ nyújt
Miért hasznos a teljesítmény menedzsment a vállalat dolgozójának?
    • Érvényesítheti saját céljait,
    • Képességeit fejlesztik
    • Megmutatja, milyen jól teljesít a munkatárs
    • Munkáját „dokumentáltan” segíteni kell
    • Motiválják – elismerik erőfeszítéseit
    • Kikényszeríti egy vezetőtől a folyamatos segítést és teljesítmény visszacsatolást
    • Lehetővé teszi tudásunk, készségeink demonstrálását
    • Segíti a karrier építést
    • Nagyobb teljesítményhez – nagyobb elismerést (pl. pénzben, előléptetés, stb.) ad.

Ha a gyakorlatban azonnal alkalmazható és részletesebb tudást szeretne a teljesítmény menedzsmentről , akkor ezt gyorsan és eredményesen tudja megkapni a leghatékonyabb egyéni vezetőfejlesztés, a coaching keretében. Jelentkezés itt!

A cikk következő része itt olvasható.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *