Még egy ok, ami miatt nagyon ügyelj a bemutatkozó beszélgetés időzítésére
Coacholás a GYAKORLATBAN cikk-sorozat - 6. része
Ez a mondat volt az előző cikk tanulsága: “Tehát javaslom, hogy ügyelj az elegendő idő tervezésre a bemutatkozó üléseknél, azért, hogy az idő rövidsége miatt ne veszítsd el az ügyfelet. “
Hadd hozzak ide erről egy fontos gondolatot: ha elveszítesz egy ügyfelet, mindenki veszít.
- Te azért veszítesz, mert “elüldöztél” egy ügyfelet, hiszen eltöltöttél egy jó csomó időt a potenciális ügyféllel, és ez alatt az idő alatt nem kerestél pénzt. Persze ilyen eset, azért időről időre megtörténik. Még az előre jól kidolgozott bemutatkozó beszélgetés struktúránál, az alkalmazott legjobb módszerekkel, technikákkal és a legjobb potenciális ügyfeleknél is, megtörténik, hogy néha az emberek nem fognak felfogadni coachuknak. És ez rendben is van, ilyen a normális üzletmenet.
- De ami a legrosszabb, hogy a potenciális kliens úgy érzi, hogy kudarcot vallott a coacholással és örökre elmegy a kedve mindenfajta coachtól.
Pedig én hiszem, hogy a coaching az egyik legértékesebb és legerősebb változtató erő a földön. Nagyon kevesen vannak akik gyorsan és hatásosan teljesen egyedül ki tudnak jönni egy problémából. Ilyenkor vagy egyedül szenvednek többnyire nagyon hosszú ideig, vagy segítséget kérnének, de nem tudják, hogy hova, kihez forduljanak. Sok embernek van szüksége coach segítségére, még akkor is, ha nem tudják ezt.
Számomra nincs rosszabb, mint amiatt elüldözni valakit a számára fontos segítségből, mert én elrontottam az időzítést.
Tanulság és javaslat
Kedves coach társam, még egyszer leírom: coachként ügyeljünk az elegendő idő betervezésére, legfőképpen a bemutatkozó üléseknél, azért, hogy az idő rövidsége miatt ne veszítsük el az ügyfelet.
Tehát az első bemutatkozó, ismerkedő, coach-választó beszélgetésen
- nem célszerű csak coacholni, és coacholni, és coacholni – ahogy a sorozat korábbi részében –itt már szó volt erről.
- nem érdemes egy “egész estés” “önfényező prezentációt” tartani, ahol a coach csak magáról, saját coacholásairól beszél, esetleg coacholásról általában, és főleg arról, hogy miért kellene valakinek mindenképpen vele dolgoznia. – erről itt lehet olvasni.
- nem ajánlatos saját coacholási szolgáltatásunk túl agresszív, túl rámenős eladása sem, mert hogyan lehet valakit coacholni, ha neki kellemetlen érzései vannak velünk kapcsolatban – itt
- elegendő időt célszerű hagyni az összes felmerülő kérdés megválaszolására. (itt olvasható)
- megfelelően betervezni az időt (itt olvasható)
Hát akkor mit kell csinálni? – szokták tőlem kérdezni ilyenkor a kezdő coachok.
A legelső, ismerkedő, coach-választó beszélgetésen a megismerkedésen kívül, arról célszerű beszélgetni, hogy a coach milyen módon segíti a kliens problémájának megoldását, mi lesz az adott kliens coacholásának várható végeredménye, és ezt a potenciális kliens mennyire érzi reményteljesnek. Mindezt úgy, hogy a beszélgetőtársban bizalom ébredjen, hogy “igen, ez a coach tud segíteni nekem megoldani ezt a kérdést” és “el tud juttatni oda, ahol szeretnék lenni“.
Hogy ezt hogyan tudjuk megtenni, erről is tanulunk a 2023.02.17.-én kezdődő 6 alkalmas online Coacholás a gyakorlatban – ESETVEZETÉS coach továbbképzésünkön. Erre szeretettel várjuk a kezdő és a néhány éve végzett coachokat. További részletek https://managercoach.hu/coacholas_a_gyakorlatban-231/
A cikksorozat előző darabja itt olvasható.
A cikksorozat következő darabja itt olvasható.