+36 30 274 6550      email küldés
Budapest és 100 km-es körzete

Coachként mit NE tégy és mit tégy az első, ismerkedő beszélgetésen egy új klienssel? – 3

Kezdőlap Coachként mit NE tégy és mit tégy az első, ismerkedő beszélgetésen egy új klienssel? – 3

ketkedes

Teljesen új kliens – mit NE tégy és mit tégy az első, ismerkedő beszélgetésen?

Coacholás a GYAKORLATBAN cikk-sorozat - 3. része

A harmadik hiba, amit néhány – főleg az üzleti szférából jövő – kezdő (és gyakran a nem kezdő) coach elkövet, hogy a legelső, az ismerkedő, coach-választó beszélgetésen túlságosan erőlködve megpróbálja eladni saját coacholását. Ilyen esetekben a coach túl agresszíven, túl rámenősen, túlságosan az eladásra koncentrál és ez frusztráló, kellemetlen érzéseket kelthet potenciális kliensben.

A tapasztalat szerint ez, az alábbi estetekben szokott előfordulni:

    • kezdő coachoknál – az induló ügyfélkör megszerzésekor,
    • amikor a coach előzőleg értékesítőként (is) dolgozott és tudja, hogyan kell egy terméket eladni és a megszokott módszereivel adja el saját coacholását,
    • amikor a coach anyagilag nagyon rá van szorulva, hogy új ügyfélt szerezzen.

Én már sokszor voltam olyan helyzetben, amikor túl agresszíven próbáltak meg eladni nekem valamit. Ha kedves olvasóm, voltál már valaha is olyan helyzetben, hogy valaki autót, biztosítást, előfizetés-módosítást, vagy akár coacholási szolgáltatást akart neked eladni, és pszichológiai nyomást kezdett gyakorolni rád, akkor tudod, hogy ez nagyon kínos és ráerőltetett érzés.

Bár néha-néha az ilyen helyzet hozhat eredményt és valós eladáshoz vezethet, távozás után azonban, a legtöbb ember azt éli meg, hogy kellemetlenül, kínosan érzi magát és szeretné az egészet visszacsinálni. Coachként nekiindulni egy ilyen kapcsolatnak, igazi próbatétel és nem sok sikerrel kecsegtet.

Saját coacholási szolgáltatásunk túlságosan rámenős eladása nem ajánlott, mert éppen a coach és kliens közötti bizalmat ássa alá, tehát – nagyon ajánlom – kerüljük el!

Az első bemutatkozó, ismerkedő, coach-választó beszélgetésen

    • nem célszerű csak coacholni, és coacholni, és coacholni – ahogy a sorozat korábbi részében – itt  már szó volt erről.
    • nem érdemes egy “egész estés” “önfényező prezentációt” tartani, ahol a coach csak magáról, saját coacholásairól beszél, esetleg coacholásról általában, és főleg arról, hogy miért kellene valakinek mindenképpen vele dolgoznia. – erről itt lehet olvasni.
    • nem ajánlatos saját coacholási szolgáltatásunk túl agresszív, túl rámenős eladása sem, mert hogyan lehet valakit coacholni, ha neki kellemetlen érzései vannak velünk kapcsolatban.

A legelső, ismerkedő, coach-választó beszélgetésen a megismerkedésen kívül, arról célszerű beszélgetni, hogy a coach milyen módon segíti a kliens problémájának megoldását, mi lesz az adott kliens coacholásának várható végeredménye, és ezt a potenciális kliens mennyire érzi reményteljesnek. Mindezt úgy, hogy a beszélgetőtársban bizalom ébredjen, hogy “igen, ez a coach tud segíteni nekem megoldani ezt a kérdést” és “el tud juttatni oda, ahol szeretnék lenni“.

Hogy ezt hogyan tudjuk megtenni, erről is tanulunk a 2023.05.17.-én kezdődő 6 alkalmas online Coacholás a gyakorlatban – ESETVEZETÉS coach továbbképzésünkön. Erre szeretettel várjuk a kezdő és a néhány éve végzett coachokat. További részletek https://managercoach.hu/coacholas_a_gyakorlatban-231/

A cikksorozat előző darabja itt olvasható

A cikksorozat következő darabja itt olvasható