Coach praxisom kezdetén elkezdtem különböző dolgokat és technikákat kipróbálni a bemutatkozó beszélgetéseimen, azért, hogy meglássam melyik a leghatásosabb. Hamarosan ezek a beszélgetések egyre inkább pozitív ügyfélreakcióval fejeződtek be: “igen, szeretném ha együtt dolgoznánk“. És mindez, egyre magasabb coach díjakért. De hadd hozzak ide egy hibát, amit én is elkövettem: nem szántam elég időt a bemutatkozó ülésekre. Néhány esetben pórul is jártam.
Egyre többször 3/4 óra alatt végig tudtam csinálni a bemutatkozó az üléseket. Emiatt a találkozót megelőző időpont egyeztetéseken elkezdtem azt mondani jelentkezőknek, hogy ezek a megbeszélések 45 – 50 percesek. Mindezt azért, hogy adott idő alatt minél több klienst tudjak fogadni.
Hamarosan azonban, az történt, hogy voltak olyan potenciális kliensek, akikkel végigcsináltam a betervezett bemutatkozó beszélgetést. A beszélgetés végén a kliensek szuper elégedettek voltak, ennek hangot is adtak, és érezhető volt, hogy akarnak velem dolgozni. De végeleges döntésük előtt hallani szerettek volna az én coacholásomról is. Kíváncsiak voltak, hogy “az hogyan működik?, hogyan segít nekik?, a coaching díj lehetőségekről” stb. És ilyenkor- mivel lejárt az előre betervezett idő és már megérkezett a következő kliens – azt kellett mondjam “Sajnálom, nézzünk egy másik időpontot és majd akkor nagyon szívesen válaszolok ezekre a kérdésekre, de most be kell fejezzük!”
Természetesen néhány nappal későbbre egyeztettünk is másik beszélgetéseket. De ott meg kellett tapasztaljam, hogy addigra már sokuknál a lendület elszállt, és majdnem minden előröl újra kellett kezdeni. Arról nem is beszélve, hogy teljesen ugyanazt a beszélgetést nem lehetett még egyszer lefolytatni, hanem improvizálni kellett és ugyanazokat a dolgokat más módon kellett prezentálni.
Sőt, történt ilyen a másik oldalról is. A potenciális ügyfél tervezett be 45 perc utánra egy másik találkozót, és emiatt kellett abbahagyni, majd újrakezdeni a bemutatkozó beszélgetést.