+36 30 274 6550      email küldés
Budapest és 100 km-es körzete
Szűcs Tamás - managerCoach.hu

Tudástár

Vezetés nehéz időkben – a bizalom vissza/megszerzése – hogyan? 2. rész

Egy vállalat életciklusaiban sok minden okozhat nehézséget, válságot, kezdve a munkaerőhiánytól egészen a világméretű gazdasági válságig. Minden vezetőnek érdemes előre átgondolni, hogy nehéz körülmények között, hogyan tudja mozgósítani, motiválni, azaz nagyobb teljesítményre ösztönözni munkatársait, beosztottait. Ennek egy lehetséges módját mutatja meg a cikk. 

Ez a cikk most csak a nehéz helyzetben lévő vezető egyik legfontosabb vezetői feladatára, a munkatársak bizalmának megtartására, visszaszerzésére, megszerzésére koncentrál és áttekinti a további lépéseket, teendőket, amik ahhoz szükségesek, hogy a vezetői bizalom helyreálljon! (A cikk korábbi része itt található)

Vezetés nehéz időkben – a bizalom vissza/megszerzése – hogyan? 1. rész

Egy vállalat életciklusaiban sok minden okozhat nehézséget, válságot, kezdve a munkaerőhiánytól egészen a világméretű gazdasági válságig. Minden vezetőnek érdemes előre átgondolni, hogy nehéz körülmények között, hogyan tudja mozgósítani, motiválni, azaz nagyobb teljesítményre ösztönözni munkatársait, beosztottait. Ennek egy lehetséges módját mutatja meg a cikk.

Nehéz pénzügyi, vagy egyéb más ok miatt előálló, gondokkal teli helyzetben lévő vállalati vezető számára sürgetően aktuális kérdés: hogyan tudja megőrizni, sőt, – létszámcsökkentés esetén, – hogyan tudja növelni beosztottjai munkateljesítményét. Problémás időkben, amikor a munkatársakban mindennaposak az aggodalmak, a félelmek, a bizonytalanság a munkateljesítmény fenntartásához a vezetők legfontosabb feladata, a munkatársak bizalmának megtartása, vagy visszaszerzése, a nyílt, őszinte, megértő kommunikáció és a munkatársak tevékenységének minél szélesebb körű segítése, támogatása.

Vezetői ötletek, bevált receptek, szakirodalom, cikkek 2019.10. hó

Ezen az oldalon vállalatokat, szervezeteket irányító vezetők számára ötletek, gondolatébresztő írásokat, és a saját fejlesztésükhöz és – költség nélküli – továbbképzésükhöz mindenféle business vezetői problémákra vonatkozó, szerintem hasznos, és AZONNAL ALKALMAZHATÓ cikkeket, szakirodalmakat gyűjtöttem össze.

A cikkek, weblapok, dokumentumok listája folyamatosan bővül, később érdemes újra-és újra visszatérni!

Munkakeresés sok éves vezetői tapasztalattal?!

Egy felsővezető, munkahelyi vezető, senior menedzser vagy egy sok éves tapasztalattal rendelkező vezető számára keserves dolog az álláskeresés, az állásváltoztatás, a munkahelyváltás. Főleg, ha ez sok évtizedes munkatapasztalattal, elismert sikerekkel és kimagasló munkateljesítményekkel teli évek után következik be. 
Legyen ez „önkéntes”, esetleg „közös megegyezéses” azaz valójában felmondás, vagy tényleges saját elhatározás, a tennivalók: álláskeresés, állásváltoztatás, munkahelyváltás, új munka, új állás, új tevékenység megtalálása és az érzelmek: a csalódottság, a düh, az elkeseredés, az aggódás, minden esetben ugyanaz.

Mitől lesz sikeres egy vezető és vállalata?

Eric Schmidt, a Google-t naggyá tevő vezetője felfedi a titkot:

Eric Shmidt, az internet kiemelkedően sikeres vállalatát a Goggle-t naggyá tevő vezetője az alábbiakat válaszolta, amikor a Fortune Magazine-tól megkérdezték tőle mi a legjobb tanács, amit életében kapott*:

“A legjobb tanács, ami az eszembe jut: …

Kellemetlen közlendők halogatása

Egyszerűbb esetek, megoldott problémák Szűcs Tamás managerCoach.hu coaching gyakorlatából

A kiindulási állapot: Egyik üzleti felsővezető kliensem már régóta halogatta egy kényelmetlen téma megbeszélését egy közeli munkatársával. A téma nem volt időhöz kötve, tehát nem volt akadálya annak, hogy a megbeszélést időről időre, későbbi időpontra lehessen tologatni. Ez belül, nagyon zavarta kliensemet, de a közlés kellemetlensége elnyomta a zavarásból eredő kényelmetlenséget.

Túl sok a feladat – hogyan kezeljem? – delegálás

Egyszerűbb esetek, megoldott problémák Szűcs Tamás managerCoach.hu coaching gyakorlatából

A kiindulási állapot: egyik üzleti felsővezető kliensem elmondta, hogy nincs megelégedve munkája minőségével, mert tele van feladatokkal, és úgy érzi nincs elegendő ideje elmélyülni a problémákban és megtalálni az optimális megoldást.