+36 30 274 6550      email küldés
Budapest és 100 km-es körzete

Tudástár

3+1 megfontolandó a zoom zavartalan használatához.

Sokan kezdték el mostanában használni a zoom nevű számítógép/mobil programot, hiszen elég egyszerű, és ingyenes hozzáférést biztosít a koronavírus karantén alatti kapcsolattartáshoz. Több cikk hívja fel a figyelmet a zoom használatának biztonsági nehézségeire. Sajnos, azonban ezek alapján – ahogy az szokott lenni – rémhírek is terjednek.

Miket tehetünk, hogy zavartalanul használjuk a zoom-ot csoportos internetes beszélgetéseinkhez?

Mi kell egy jó beszélgetéshez? – 3.

Embereket segítő foglakozásúaknak és coacholnak

Az agykutatás, a neurobiológia legújabb eredményeinek alkalmazásáról szóló írásom korábbi részeiben több negatív példát mutattam az embereket irányító vezetők viselkedésre, mert – sajnos gyakran tapasztalom, hogy – vezetőként sokszor úgy működünk, ahogy a példákban leírtam. A kutatások felfedték ezeknek a vezetői viselkedéseknek a munkatársakra gyakorolt erősen negatív hatását, ami egyértelműen akadályozza az eredményes közös munkát. De a felfedezések arról is szólnak, hogy van egy olyan, a testünkben keletkező anyag, ami csökkenti a negatív testi reakciókat, sőt egyéb más pozitív hatása is van. Erről szól a mai bejegyzés.

Vezetőként hogyan NE kezdjünk neki egy beszélgetésnek? -2.

Embereket segítő foglakozásúaknak és coacholnak

Az agykutatás, a neurobiológia legújabb eredményeinek alkalmazásáról szóló írásom korábbi részében néhány negatív példát hoztam, mert vezetőként – sajnos gyakran tapasztalom, hogy – sokszor úgy működünk, ahogy a példákban leírtam. Pedig ha figyelembe vesszük a neurobiológia legújabb tudományos eredményeit, akkor világosan látszik, hogy így nem érhetünk el pozitív hatást. Miért is? Mert …

Vezetőként hogyan kezdjünk neki egy beszélgetésnek? -1.

Embereket segítő foglakozásúaknak és coacholnak

Az agykutatás, a neurobiológia legújabb eredményei, az MRI, PET, fMRI és egyéb módokon az agy működéséről készített képekkel, nyomkövetőkkel ma már jól lehet meg lehet vizsgálni az egyes stimulusokra adott agyi válaszok útját. Például az érzelmekre vagy, hogy hogyan tanulunk, esetleg, hogy hogyan emlékszünk dolgokra, milyen egy stresszmentes beszélgetés, netán hogyan vásárolunk.

Egyik, a vezetéstudomány szempontjából fontos felfedezés, hogy, amikor egy jelenséggel, vagy egy személlyel találkozunk, a szemünkbe és a fülünkbe érkező információkat feldolgozó agyi érzékelő központokból a ”jel” az amygdalába megy és ott a pillanat tört része alatt (0,07 másodpercen belül) eldől, hogy milyennek ítéljük az eseményt, a másik embert: ”ellenségesnek” vagy ”barátságosnak”. Ha ellenségesnek, akkor testünkben kortizol szabadul fel, aminek erős gondolkozást befolyásoló hatása van.

Hogyan könnyítik meg a neurobiológia legújabb felfedezései az emberekkel foglalkozó vezetők  munkáját, beszélgetéseit?

Coaching megbízási szerződés – azoknak, akik coachot akarnak és coachoknak

Többen kérdezték tőlem, hogy milyen egy megbízási szerződés coacholásra.

Csatolom a Magyarországi Coach-szervezetek Szövetségének (www.coachszovetseg.hu) ajánlott dokumentumát, ami egyéni / csoportos /team coachingra illetve egyéni vagy vállalati megbízásra is alkalmas. Az aktuális esetnek megfelelő szerződéses szöveg tartandó meg, a többi kihúzandó.

Letöltési cím: MCSz_Coaching_Megbizasi_szerzodes.docx

Ha a szerződéssel kapcsolatban, kérdése van, szívesen állok rendelkezésére itt.

u.i. ez a szöveg hamarosan módosulni fog, a ”2019. évi CXI. törvény, az egyes törvényeknek az egészségügyi szolgáltatások fejlesztésével, valamint a bizonytalan minőségű, tisztázatlan hátterű egészségügyi szolgáltatók tevékenységének visszaszorításával összefüggő módosításáról” megjelent jogszabályhoz alkalmazkodva.

Meglepetés – 2020.1

Vezetői ötletek, bevált receptek, szakirodalom, cikkek 2020.1

Vezetői és coach tevékenységem alatt sok, emberek közötti kommunikációval, kapcsolatokkal, konfliktusok kezelésével, emberek vezetésével, stratégiával, módszerekkel, eszközökkel, … foglalkozó könyvet töltöttem le az internetről. Mindet nyilvános helyekről, ahova bárki hozzáfér. Ezelből az internetes letöltésekből mára már összegyűlt közel 1000 db – többnyire angol nyelvű – ebook. Ennek egy részét én is olvastam, de olyan sok van, hogy ha 24 órákat olvasnék, akkor sem lenne elég idő rá. De, … szívesen küldök ezekből bárkinek, aki kéri!

”Egész pályás” vezetés – 2. rész

A jövő sikeres vállalatvezetői milyen vezetői készségekkel kell rendelkezzenek?

A cikk előző részében az Accenture egy tanulmányát foglaltam össze, ami arról szól, hogy a mai vállalatvezetők – beleértve a felsővezetőket is – a folyamatos piaci változások és a rohanó technológiai fejlődés erőteljes és soha véget nem érőnek látszó hullámaival néznek szembe. Ezekhez hozzáadódik még a vállalatok életében meghatározó szerepet játszó munkatársaknak és ügyfeleknek az, az elvárása, hogy a vezetők a vállalat irányításánál, ne csak a jelenségeket elemező, hanem az emberközpontú vezetést lehetővé tevő készségeiket is használják. Ma, egy vezetővel szemben alapelvárás, hogy teljesen új módon vezessék, fejlesszék és tartsák életben vállalati szervezetüket, úgy hogy egyúttal vegyék figyelembe a vállalat életében fontos szerepet játszó munkavállalók és vállalat sikerességét meghatározó ügyfelek alapelveit, képességeit, sőt gyakran kedvteléseit is.
Ez az Accenture tanulmány összefoglalójának 2. része, a felmérésből levonható következtetések és, hogy mik a további teendők.

”Egész pályás” vezetés – 1. rész

A jövő sikeres vállalatvezetői milyen vezetői készségekkel kell rendelkezzenek?

Ma a vállalatok vezetői – beleértve a felsővezetőket is – a folyamatos piaci változások és a rohanó technológiai fejlődés erőteljes és soha véget nem érőnek látszó hullámaival néznek szembe. Ezekhez hozzáadódik még a vállalatok életében meghatározó szerepet játszó munkatársaknak és ügyfeleknek az, az elvárása, hogy a vezetők a vállalat irányításánál, ne csak a jelenségeket elemező, hanem az emberközpontú vezetést lehetővé tevő készségeiket is használják. Ma, egy vezetővel szemben alapelvárás, hogy teljesen új módon vezessék, fejlesszék és tartsák életben vállalati szervezetüket, úgy hogy egyúttal vegyék figyelembe a vállalat életében fontos szerepet játszó munkavállalók és vállalat sikerességét meghatározó ügyfelek alapelveit, képességeit, sőt gyakran kedvteléseit is.

Vezetés nehéz időkben – a bizalom vissza/megszerzése – hogyan? 3. rész

Egy vállalat életciklusaiban sok minden okozhat nehézséget, válságot, kezdve a munkaerőhiánytól egészen a világméretű gazdasági válságig. Minden vezetőnek érdemes előre átgondolni, hogy nehéz körülmények között, hogyan tudja mozgósítani, motiválni, azaz nagyobb teljesítményre ösztönözni munkatársait, beosztottait. Ennek egy lehetséges módját mutatja meg a cikk. 

Ez a cikk most csak a nehéz helyzetben lévő vezető egyik legfontosabb vezetői feladatára, a munkatársak bizalmának megtartására, visszaszerzésére, megszerzésére koncentrál és áttekinti a további lépéseket, teendőket, amik ahhoz szükségesek, hogy a vezetői bizalom helyreálljon! (A cikk korábbi részei itt és itt találhatók)

Vezetés nehéz időkben – a bizalom vissza/megszerzése – hogyan? 2. rész

Egy vállalat életciklusaiban sok minden okozhat nehézséget, válságot, kezdve a munkaerőhiánytól egészen a világméretű gazdasági válságig. Minden vezetőnek érdemes előre átgondolni, hogy nehéz körülmények között, hogyan tudja mozgósítani, motiválni, azaz nagyobb teljesítményre ösztönözni munkatársait, beosztottait. Ennek egy lehetséges módját mutatja meg a cikk. 

Ez a cikk most csak a nehéz helyzetben lévő vezető egyik legfontosabb vezetői feladatára, a munkatársak bizalmának megtartására, visszaszerzésére, megszerzésére koncentrál és áttekinti a további lépéseket, teendőket, amik ahhoz szükségesek, hogy a vezetői bizalom helyreálljon! (A cikk korábbi része itt található)