+36 30 274 6550      email küldés
Budapest és 100 km-es körzete

Tudástár

Vezetés nehéz időkben – a bizalom vissza/megszerzése – hogyan? 1. rész

Egy vállalat életciklusaiban sok minden okozhat nehézséget, válságot, kezdve a munkaerőhiánytól egészen a világméretű gazdasági válságig. Minden vezetőnek érdemes előre átgondolni, hogy nehéz körülmények között, hogyan tudja mozgósítani, motiválni, azaz nagyobb teljesítményre ösztönözni munkatársait, beosztottait. Ennek egy lehetséges módját mutatja meg a cikk.

Nehéz pénzügyi, vagy egyéb más ok miatt előálló, gondokkal teli helyzetben lévő vállalati vezető számára sürgetően aktuális kérdés: hogyan tudja megőrizni, sőt, – létszámcsökkentés esetén, – hogyan tudja növelni beosztottjai munkateljesítményét. Problémás időkben, amikor a munkatársakban mindennaposak az aggodalmak, a félelmek, a bizonytalanság a munkateljesítmény fenntartásához a vezetők legfontosabb feladata, a munkatársak bizalmának megtartása, vagy visszaszerzése, a nyílt, őszinte, megértő kommunikáció és a munkatársak tevékenységének minél szélesebb körű segítése, támogatása.

Vezetői ötletek, bevált receptek, szakirodalom, cikkek 2019.10. hó

Ezen az oldalon vállalatokat, szervezeteket irányító vezetők számára ötletek, gondolatébresztő írásokat, és a saját fejlesztésükhöz és – költség nélküli – továbbképzésükhöz mindenféle business vezetői problémákra vonatkozó, szerintem hasznos, és AZONNAL ALKALMAZHATÓ cikkeket, szakirodalmakat gyűjtöttem össze.

A cikkek, weblapok, dokumentumok listája folyamatosan bővül, később érdemes újra-és újra visszatérni!

Munkakeresés sok éves vezetői tapasztalattal?!

Egy felsővezető, munkahelyi vezető, senior menedzser vagy egy sok éves tapasztalattal rendelkező vezető számára keserves dolog az álláskeresés, az állásváltoztatás, a munkahelyváltás. Főleg, ha ez sok évtizedes munkatapasztalattal, elismert sikerekkel és kimagasló munkateljesítményekkel teli évek után következik be. 
Legyen ez „önkéntes”, esetleg „közös megegyezéses” azaz valójában felmondás, vagy tényleges saját elhatározás, a tennivalók: álláskeresés, állásváltoztatás, munkahelyváltás, új munka, új állás, új tevékenység megtalálása és az érzelmek: a csalódottság, a düh, az elkeseredés, az aggódás, minden esetben ugyanaz.

Mitől lesz sikeres egy vezető és vállalata?

Eric Schmidt, a Google-t naggyá tevő vezetője felfedi a titkot:

Eric Shmidt, az internet kiemelkedően sikeres vállalatát a Goggle-t naggyá tevő vezetője az alábbiakat válaszolta, amikor a Fortune Magazine-tól megkérdezték tőle mi a legjobb tanács, amit életében kapott*:

“A legjobb tanács, ami az eszembe jut: …

Éves terv „eladása” az igazgatótanácsnak

Egyszerűbb esetek, megoldott problémák Szűcs Tamás managerCoach.hu coaching gyakorlatából

A kiindulási állapot: Üzleti felsővezető kliensem több hónapon át tartóan létrehozott és többször újra kezdett, újraszámolt terveit kellet az prezentálnia a vállalat igazgatótanácsa előtt.

A coaching folyamat: A terv elkészítése önmagában sem volt könnyű, hiszen újra és újra meg kellett találni az optimumot a „felülről diktált létszámgazdálkodás”, a költség takarékosság és a beruházás megszorítás között, úgy, hogy ez ne látszódjon a munkateljesítményen, és az ügyfelek elégedettsége ne csökkenjen, hanem inkább emelkedjen. A tervekben megfogalmazottak kényszerűen érdekeket sértették, tehát meg kellett találni a támogatókat, az őket megszólító érveket. További feladat volt, megtalálni a várható terv ellenkezőket és azokat a pontokat, amikkel ki lehetett fogni a tervet ellenzők vitorlájából a szelet. A munka fontos része volt a kommunikációs terv, aminek fő célja a beosztottak motiválása és magas minőségű munkájuk fenntartása volt.

Az eredmény: A coaching munkát minősíti, hogy üzleti felsővezető kliensem terveit valósították meg és munkatársai azévben az intézmény legjobban teljesítői közé tartoztak .

Ha a gyakorlatban azonnal alkalmazható és részletesebb tudást szeretne a fontos emberek sikeres meggyőzéséről, akkor ezt gyorsan és eredményesen tudja megkapni a leghatékonyabb egyéni vezetőfejlesztés, a coaching keretében. Jelentkezés itt!

Utódlás kérdése

Egyszerűbb esetek, megoldott problémák Szűcs Tamás managerCoach.hu coaching gyakorlatából

A kiindulási állapot: Egy üzleti vezető kliensem, aki felépítette, majd hosszú ideig sikeresen vezette cégét, elkezdett fogalakozni a visszavonulás gondolatával, és egyre többet foglalkoztatta az utódlás kérdése.

A coaching folyamat: Tudva, hogy az utódlással kapcsolatos kérdések nagy meglepetéseket tartogathatnak, nem szisztematikusan kezdtünk hozzá a feladat megoldásához. Lehet, hogy illogikusnak tűnik, de kliensemmel először is azt a kérdést vizsgáltuk, hogy belülről neveljen-e ki egy tehetséges fiatalt, vagy kívülről hozzon be egy tapasztalt szakember. Ennek oka az volt, hogy miután mentálisan akarta a visszavonulást, feltételezésem szerint csak pozitív, a visszavonulást megerősítő okokat talált volna és a pozitív okok kimondása tovább erősítette volna ezt a mentális pozíciót. Inkább távolabbról futottunk neki, mert felszínre szerettem volna hozni a kérdéssel kapcsolatos érzéseit, vágyait, legbelső óhajait. A külső vagy belső utód kérdése, az előnyök, hátrányok, ezek esetleges kompenzálása illetve helyettesítése, és a legfontosabb kritériumok meghatározása természetesen hozta magával, az utódlást követő helyzet elemzését, amikor is, közben hírtelen kijelentette: „Ne is folytassuk tovább! Már tudom, mit fogok tenni.”

Az eredmény: Amikor később, rákérdeztem, hogy visszanézve helyes volt-e a döntése, mosolyogva kijelentette: „Jobb nem is lehetett volna”, mert levette az utódlás kérdését napirendjéről, sőt elkezdett tervezgetni egy nemzetközi terjeszkedést.

Ha a gyakorlatban azonnal alkalmazható és részletesebb tudást szeretne a vezetői utódlás nehézségeinek legyőzéséről, akkor ezt gyorsan és eredményesen tudja megkapni a leghatékonyabb egyéni vezetőfejlesztés, a coaching keretében. Jelentkezés itt!

Kellemetlen közlendők halogatása

Egyszerűbb esetek, megoldott problémák Szűcs Tamás managerCoach.hu coaching gyakorlatából

A kiindulási állapot: Egyik üzleti felsővezető kliensem már régóta halogatta egy kényelmetlen téma megbeszélését egy közeli munkatársával. A téma nem volt időhöz kötve, tehát nem volt akadálya annak, hogy a megbeszélést időről időre, későbbi időpontra lehessen tologatni. Ez belül, nagyon zavarta kliensemet, de a közlés kellemetlensége elnyomta a zavarásból eredő kényelmetlenséget.

Túl sok a feladat – hogyan kezeljem? – delegálás

Egyszerűbb esetek, megoldott problémák Szűcs Tamás managerCoach.hu coaching gyakorlatából

A kiindulási állapot: egyik üzleti felsővezető kliensem elmondta, hogy nincs megelégedve munkája minőségével, mert tele van feladatokkal, és úgy érzi nincs elegendő ideje elmélyülni a problémákban és megtalálni az optimális megoldást.

Felső-vezetés előtti fontos beszámoló

Egyszerűbb esetek, megoldott problémák Szűcs Tamás managerCoach.hu coaching gyakorlatából

A kiindulási állapot: Egy divízióvezető kliensem, előadást kellett tartson az igazgató tanács előtt, részlege (és így saját) munkájáról. Az nem okozott neki, kényelmetlenséget, hogy saját munkatársai, beosztottai előtt adjon elő, de az, hogy a vállalati üzleti vezetői hierarchiában sokkal magasabban lévő „főnökök” hallgassák őt, nagyfokú szorongást váltott ki belőle.